כיום כל עסק עושה שימוש במרחבי האינטרנט על ידי קבלה והעברת מידע באמצעים שונים כגון מכשיר או מחשב נייד, מסופים ומערכות אלקטרוניות רבות. בשל הצורך בניהול יעיל ומהיר של העסק, רובם של האמצעים האלו מקושרים יחדיו וחולקים ביניהם מידע הנשמר בהם. המידע הזה יכול להיות רשימת לקוחות ומידע רגיש עליהם, תוכן שהושקעו ביצירתו שעות עבודה רבים כגון פרויקטים מסוגים שונים, מיידעים הכוללים שנים רבות של תיעוד פעולות ושירות שניתן ללקוחות קצה ועוד. התקפות סייבר הפכו מזמן לאמצעי נפוץ וקל השגה לסחטנות תוך גרימת נזקים כבדים לעסק פעיל. בשנים האחרונות הכמות העיקרית של הנפגעים והמתלוננים דווקא באה מעסקים קטנים ובינוניים בהם רמת המודעות והאמצעים להגנה הינם נמוכים בהשוואה לחברות הגדולות.

מה קורה בישראל?

בישראל כיום אין חובה רגולטורית לדווח על אירועי סייבר בעוד בארה"ב עסקים מחויבים בדיווח. בנוסף, התקשורת לרוב מדווחת רק על אירועי סייבר משמעותיים, כאלו המעוררים כותרות אך את קולם של העסקים הקטנים והבינוניים שומעים רק מפה לאוזן כאשר לרוב מדובר על "דמי כופר" שהעסק נדרש לשלם על מנת להשיב לידיו את השליטה במערכות מחשב. לעיתים קרובות העלות היקרה לעסק הקטן והבינוני הינה טיפול באירוע ובהקמה או שחזור מחדש של המידע המצוי על מערכות שספגו וירוס כופר.

כיום מציעות חברות הביטוח כיסויים לנזקי סייבר אשר שונים במהותם מחברה לחברה ובאופן שבו הם מעניקים הגנה. הכיסויים האפשריים בביטוח הסייבר נחלקים ל 3 עיקריים:

  1. צד א' – נזקים הנגרמים לעסק עצמו
  2. צד ב' – כיסוי בגין חבות רגולטורית כגון קנסות ו/או הוצאות משפטיות
  3. צד ג' – תביעות בגין נזקים לצדדים שלישים כגון לקוחות, ספקים שונים שהמידע שלהם אבד או נחשף וכו'

מאחר וחברות הביטוח מציעות תמהיל שונה של הכיסויים בחרנו להדגיש בפניכם חלק קטן מהנושאים  שיש לבחון בעת רכישת ביטוח סייבר:

אובדן רווחים לעסק כתוצאה משיבוש או מניעה של מערכות – יש לבחון מה הנזק הפוטנציאלי שיכול להגרם כתוצאה מהשבתה מלאה או חלקית של העסק ולמשך כמה זמן

נזקים הנגרמים לצד שלישי כגון הפרת סודיות ופרטיות עקב חשיפת מידע, זליגת מידע אישי, פרטי אמצעי תשלום, הפרת זכויות יוצרים וכו'

ניהול האירוע בזמן אמת וההוצאות הכרוכות בכך – לרוב העסקים אין למי לפנות בעת אירוע סייבר ונותני שירותי תמיכה רגילים לרוב אינם בעלי ידע או הסמכה לטפל באירוע מתקפת סייבר. לכן חשוב כי לבעל העסק יהיה נגישות לצוות תגובה אשר יפעל בזמן אמת להקטנה או מניעה של הנזקים

הוצאות ותשלומים של העסק בעת אירוע סחיטה כגון וירוס כופר

הגנה על מוניטין

התאמת הכיסוי לצרכי העסק – ביטוח סייבר דורש התאמה על ידי סוכן מקצועי בעל ניסיון וידע אשר יבצע התאמה בין אופי פעילותו של העסק לבין הכיסויים הנדרשים.

נשמח לעמוד לרשותך עם פרטים נוספים – צור קשר

אולי יעניין אותך גם?

הפעולות שכל הורה טרי צריך לעשות

ללא ספק, שינוי הסטטוס המשפחתי להורים דורש אחריות וכמובן פעולות אשר יגנו על המשפחה ויבטיחו את עתידה. מאמר זה יציג בפניך מספר ...

קרא עוד

ביטוח סיעודי פרטי מול הביטוח של קופות החולים

רבים מקשרים את הביטוח  הסיעודי למצבים בגיל המבוגר אך יש לזכור כי מצב סיעודי יכול להתרחש גם לאחר אירוע תאונתי או מחלה בכל ...

קרא עוד
webthenet עיצוב ובניית אתרים